Magyar Kémikusok Lapja
Cikkek a közoktatásról
ESSZÉK, ELEMZÉSEK
Összefoglaló az OKNT természettudományos közoktatás helyzetével foglalkozó ad hoc bizottságának munkájáról
Szalay Luca, Kertész János
Megélnek a magyar iskolák a jég hátán? Tanári utánpótlás, tanári bérezés, centralizáció. Egy iskolaigazgató töprengései
Lázár Tibor
Mi a kémiaoktatás valódi problémája – avagy hová lettek a tanárok?
Holtzer Péter, Szakmány Csaba, Szalay Luca
Az élővilág megértése az ismeretlen jövő egyik záloga.
Új tartalmi szabályozók a hazai gimnáziumi biológiaoktatásban
Bán Sándor
Tanári szabadság, avagy „csak magamra csukom
a tanterem ajtaját”? A középiskolai történelemtanítás mai kényszerei
Repárszky Ildikó, Dupcsik Csaba
A BME-n kémiát oktatók véleménye
az elsőévesek kémiatudásáról és kémiai iránti elkötelezettségéről
– avagy mi segítené a mi munkánkat?
Hornyánszky Gábor, Székely Edit (szerk.)
Középiskolai tehetséggondozás
a BME Vegyészmérnöki és Biomérnöki Karán
Hornyánszky Gábor, Székely Edit
A kémiatanítás története a magyarországi elemi és középfokú iskolákban 1868 és 2020 között az óraszámok tükrében
Keglevich Kristóf
TANÁRKÉPZÉS
Kémia-, vegyész- és kémiatanár-képzés a háromciklusú felsőoktatásban
Farkas Etelka, Lente Gábor, Somsák László
Tanárképzés Egerben. A Varázstorony Természettudományi Pályaorientációs és Módszertani Központ
Murányi Zoltán
Kémiatanár-képzés az Eötvös Loránd Tudományegyetemen a 2000-es évekig
Riedel Miklós, Rózsahegyi Márta, Wajand Judit
„Nem kívánjuk tovább tétlenül nézni, ahogy eltűnnek a kémia- és fizikatanárok”.
Beszélgetés Weiszburg Tamással
Borbás Barna
MÓDSZERTANI TÖREKVÉSEK
Tanítható-e a kísérlettervezés az iskolákban?
Riedel Miklós, Füzesi István, Rózsahegyi Márta,Wajand Judit
Egy játékos kísérlet. A hidrogénüzemű autó. Középiskolai (egyetemi) kísérlet a hidrogén üzemanyagcellás autó működésének bemutatása
Kiricsi Imre, Kónya Zoltán, Pusztai Péter, Rémiás Róbert
Nem mind arany, ami fénylik – A Fémek témakör tanítása kooperatív és egyéb technikák alkalmazásával
Balázs Katalin
Hagyományos tanulókísérletek kutatásalapú átalakítása – egy pedagógiai kísérlet hatásvizsgálata
Szalay Luca, Tóth Zoltán
Általános iskolai és gimnáziumi tanulók levegőszennyezéssel kapcsolatos tudásszerkezetének vizsgálata szóasszociációs módszerrel
Sójáné Gajdos Gabriella, Tóth Zoltán
A hulladékgyűjtés gyakorlata a kémia- és más természettudományos laborokban
Kisvárdai Melinda, Kisvárdainé Fábián Erika, Kisvárdai Antal
Kémiatörténet a kémia tanításában. Ötletek kémiatanároknak óráik színesítésére. Első rész
Keglevich Kristóf
Kémiatörténet a kémia tanításában. Ötletek kémiatanároknak óráik színesítésére. Második rész
Keglevich Kristóf
„Premistry” természettudományos népszerűsítő sorozat. Első rész
Szakmány Csaba, Rákóczi Melinda
„Premistry” természettudományos népszerűsítő sorozat. Második rész
Szakmány Csaba, Rákóczi Melinda
Tantárgy-pedagógia, szakmódszertan, tartalomfejlesztő pedagógia. Avagy mit is akartok?
Patkós András
Hogyan boldogulnak a diákok a hétköznapok kémiai problémáinak megoldásában?
Kisfaludi Andrea, Karas Lívia
Khan Academy. Egy világszínvonalú digitális oktatási portál megjelenése
Magyarországon
Kállay Csilla
Gyógyszerészeti vizsgálómódszerek
felhasználása a kémiaoktatásban: a Rossett–Rice-teszt
Szólláthné Sebestyén Zita
ISKOLÁK
INTERJÚK, TANÁRI ÖSSZEGZÉSEK
Ez a díj kizárólag a szakma elismerése.
Beszélgetés a Rátz Tanár Úr életműdíjas kémiatanárokkal, Cs. Nagy Gáborral és Oláh Gábor Péterrel
Nagyon büszke vagyok minden tanítványomra.
Beszélgetés
Gelencsér László középiskolai tanárral
Mit tettem mint kémiatanár? A „kréta-kémiától” a kutatásalapú tanítás-tanulásig
Antal-Szalmás Lajosné
A gyerekeket elsősorban szeretni kell, segíteni és támogatni.
Beszélgetés Pőheimné Steininger Éva és Zagyi Péter középiskolai tanárokkal
Hiszek a példa erejében, hiszek a nevelésben.
Beszélgetés Szántay Csabáné nyugdíjas kémiatanárnővel
Máshogy is lehet: emlékmorzsák tanári létem hordalékából. Kalandos utam a kémiatanárság felé
Fodor Erika
Tehetséges tanulókkal foglalkozni öröm, ösztönöz a hozzáállásuk.
Beszélgetés Bartal Mónika alapiskolai tanárral
A Khan Academy.
Kiss Tamás gyorsinterjúja Kállay Csillával (DE Szervetlen és Analitikai Kémiai Tanszék), a Khan Academy munkatársával
Nemcsak kell, hanem lehetséges is a kémiát érdeklődést felkeltő módon tanítani. Beszélgetés Keglevich Kristóffal, a Magyar Kémiaoktatásért-díj egyik kitüntetettjével
VERSENYEK
Emlékek nyomában. Szemelvények az Irinyi János Középiskolai Kémiaverseny félszázados történelméből
Fodor István, Maknics Gyula, Tóth Imre